Start mPotęga
mPotega
„Matematyczni detektywi”

 

Od września 2023r. uczniowie klas 4, 5 i 6 realizują projekt pod tytułem „Matematyczni detektywi”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą w innowacyjny sposób odkrywać zastosowanie matematyki w codziennym życiu.
Uczniowie wezmą udział w warsztatach:
• „Matematyczny szef kuchni”
• „Matematyczni detektywi”
• „Świat zaszyfrowanej matematyki”.
Do wspólnej nauki poprzez zabawę zaproszą również rodziców. Odbędzie się bowiem „Matematyczny tor przeszkód” podczas, którego dzieci będą rywalizować z rodzicami w konkurencjach z matematyki i sportu. Zorganizowany będzie również piknik z rodzicami „Escape room – czyli matma nie tylko dla dzieci”. Uczniowie i rodzice będą rozwiązywać zagadki matematyczne i rywalizować o tytuł „Super detektywi”.
W ramach projektu zorganizowane zostaną następujące konkursy:
• „Gdzie ukryła się matma?” ;
• „Łamacze głów” ;
• „Mój escape room”.
Więcej szczegółów znajduje się na blogu projektu https://matematyczni-detektywi.blogspot.com/ .
Zapraszamy zatem młodych i trochę starszych do wspólnej nauki poprzez zabawę.

 
„Tańcowała matma z nitką”

 

Od września do grudnia uczniowie klasy 8 będą projekt pod tytułem „Tańcowała matma z nitką”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą realizować ciekawe pomysły i rozwiązywać problemy w sposób twórczy.

Głównym celem projektu będzie przygotowanie pokazu strojów, których tematem przewodnim będzie matematyka. Uczniowie zaprojektują i wykonają własne projekty ubrań. Zadbają też o oryginalne dodatki, fryzury i makijaże dla manekinów.
Zorganizują warsztaty matematyczne dla młodszych kolegów i ich rodziców:
• Obraz z gwoździ i nitki;
• Haft matematyczny;
• Magia matmy i koloru.
W ramach projektu odbędą się również konkursy:
• Kółko-krzyżyk;
• Matematyczny t-shirt;
• Świat guzików.
Więcej informacji na temat konkursów znajduje się na blogu https://matematyczni-detektywi.blogspot.com/ .
Przed nami ciekawe przedsięwzięcie, więc zapraszamy do wspólnej nauki poprzez zabawę.

 
mPotęga Listopad 2002_2

W listopadzie uczniowie klasy 4 i 5 brali udział w ciekawych zajęciach w ramach projektu „Z matematyką na co dzień”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogli kolejny miesiąc w innowacyjny sposób odkrywać zastosowanie matematyki w codziennym życiu.

Odbyły się warsztaty „Matematyczne eksperymenty”, które sprawiły uczniom dużo radości, ponieważ mogli samodzielnie przeprowadzać doświadczenia. Sprawdzili ile skarpetek można wysłać Einsteinowi w walizce oraz ile soku jest w pomarańczy. Poznali pojęcie napięcia powierzchniowego oraz zjawisko załamania światła. Wykonaliśmy ciecz nienewtonowską, a także tajemnicze butelki.
Ponadto nauczyli się, jak przelać sok ze szklanki do szklanki bez dotykania ich tak, aby było go po równo w każdym naczyniu. Pomogli pani Einstein, która postanowiła zgubić kilka kilogramów, ale niestety jej dieta cud nie podziałała. Im się udało i żona Einsteina okazała się lekka jak piórko.
Rodzice dzielnie wspierają uczniów w realizacji projektu. Z wielkim zaangażowaniem uczestniczyli w pikniku „Matma nie chodzi spać”. Wspólnie z dziećmi zaprojektowali i wykonali grę planszową. Rozegrali krótki turniej, aby sprawdzić czy ustalone przez nich reguły są poprawne. Poza tym wzięli udział w kilku grach zespołowych. Wspólnie zbudowali wieżę, przenosili kubeczki za pomocą balonika oraz nakrywali do stołu. Ale chyba najbardziej wszystkim spodobała się konkurencja pod tytułem "Zróbmy jajecznicę". Było dużo śmiechu no i zbierania rozbitych jajek z ławki czy podłogi.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
mPotęga Listopad 2022

Uczniowie klasy 7 i 8 szukają odpowiedzi na ciekawe pytania podczas realizacji projektu pod tytułem „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą również badać zjawiska.
Na przykład pod koniec października obserwowali zaćmienie Słońca. A obecnie przygotowują zdjęcia zjawisk fizycznych na gminny konkurs fotograficzny „Fizyka w obiektywie”.
W listopadzie zespół projektowy sprawdzał czy Einstein by potrafił liczyć po japońsku? Wspólnie z uczniami z klas młodszych dowiedzieli się co to jest soroban oraz do czego służy. Poznali metody błyskawicznego liczenia po japońsku oraz sami mogli przećwiczyć, jak robią to ich koledzy z odległego kraju.
Ponadto odbył się konkurs „Mistrz czterech działań matematycznych”, w którym wyłoniono zwycięzców.
Przed nami jeszcze jedno pytanie. Czy Einstein by potrafił zbudować robota? Na te ciekawe warsztaty zapraszamy rodziców oraz kolegów z klasy 4 i 5. Będzie to świetna okazja do poznania nowoczesnych i ciekawych technologii wykorzystywanych we współczesnym świecie.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Z matematyka na co dzień

 

Za uczniami klasy 4 i 5 kolejny miesiąc realizacji projektu pod tytułem „Z matematyką na co dzień”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą w innowacyjny sposób odkrywać zastosowanie matematyki w codziennym życiu.
Za nimi warsztaty pt. „Matematyczne małe co nie co”. Dzięki nim poznali jednostki objętości oraz ułamki zwykłe w praktyce. Okazało się, że bez matematyki trudno jest coś ugotować czy upiec według przepisu. Im się udało i upiekli pizzę oraz matematyczne ciasteczka. Ponadto przygotowali ciasto czekoladowe i tosty.
Do nauki poprzez zabawę zaprosili również rodziców. Wspólnie z dorosłymi rozegrali turniej sportowy „Gotowi do startu? Start!”. Drużyna dzieci rywalizowała z drużyną dorosłych. Konkurencje sportowe przeplatały się z zagadkami matematycznymi. Grano w sportowe „Kółko-krzyżyk” czy w zabawę „Przejście przez Morze Czerwone”. Ponadto uczestnicy rozwiązywali rebusy, zadania matematyczne, ale i obierali ziemniaki tak, aby straty były jak najmniejsze. We wspólnej zabawie trzeba było wykazać się sprytem, ale i pomysłowością.
W ramach projektu uczniowie przygotowują się do udziału w następujących konkursach:
• „Matematyka w obiektywie”;
• „Matematyczne jedzonko”;
• „Matematyka w domu”.
Przed nami jeszcze warsztaty „Matematyczne eksperymenty” oraz Piknik „Matma nie chodzi spać”, na który już teraz zapraszamy bardzo serdecznie rodziców.
Więcej informacji o projekcie znajduje się na blogu: https://matematyka-na-co-dzien.blogspot.com/

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Październikowe odkrycia

 

Uczniowie klasy 7 i 8 wraz z młodszymi kolegami realizują projekt pod tytułem „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą stosować matematykę do badania zjawisk fizycznych oraz szukania odpowiedzi na niebanalne pytania.


W październiku zespół projektowy znalazł odpowiedzi na pytania:
• Czy Einstein by potrafił skakać ze spadochronem?
• Czy Einstein by potrafił łowić ryby?


  Na pierwszych warsztatach przygotowano prototypy spadochronu. Każdy z uczestników wykorzystał inne materiały do wykonania tego statku powietrznego. A potem sprawdzano, które pomysły były najtrafniejsze. Okazało się, że spadochron przygotowany z fartucha kucharskiego pozwolił pani Einstein najbezpieczniej wylądować po skoku z pierwszego piętra. Materiał z którego była wykonana czasza spadochronu pozwalał mu najlepiej wykorzystać opór powietrza do zmniejszenia prędkości opadania w atmosferze.
  Z kolei w czasie drugich warsztatów szukaliśmy odpowiedzi na pytania: Dlaczego ryba nie tonie? Dlaczego ciężkie statki nie toną? Chłopcy przynieśli wędki i sprzęt do wędkowania. Opowiedzieli nam o sposobach łowienia ryb. Wiemy już jaką wędką łowić ryby drapieżne, a jaką roślinożerne. Kiedy stosować spławik oraz jakie przynęty lubią ryby. Ponadto dowiedzieliśmy się co to jest gęstość czy naczynia połączone. Wiemy też co zrobić, aby ziemniak pływał w wodzie na dowolnej głębokości.
Przed nami jeszcze liczenie po japońsku oraz budowa robota, zapraszamy więc do wspólnej nauki poprzez zabawę.

 

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
„Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”

 

W tym roku szkolnym uczniowie klasy 7 i 8 realizują projekt pod tytułem „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą realizować ciekawe pomysły i rozwiązywać problemy w sposób twórczy.


Celem tego projektu jest zastosowanie matematyki do badania zjawisk fizycznych oraz szukanie odpowiedzi na niebanalne pytania.
We wrześniu zespół projektowy znalazł odpowiedzi na pytania:


• Czy Einstein by potrafił ugotować herbatę?
• Czy Einstein by potrafił zrobić zdjęcie?
• Czy Einstein by potrafił jeździć na rowerze?


Wspólnie z kolegami z klasy 4 i 5 wykonano doświadczenia i przeprowadzono pomiary. Dokonano obliczeń matematycznych dotyczących postawionych pytań.
Przed nami kolejne zagadki, więc zapraszamy do wspólnej nauki poprzez zabawę.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Z matematyką na co dzień

 

Od września uczniowie klasy 4 i 5 realizują projekt pod tytułem „Z matematyką na co dzień”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą w innowacyjny sposób odkrywać zastosowanie matematyki w codziennym życiu.
Uczniowie wezmą udział w warsztatach:


• „Matma w bibliotece – czyli ortografia na wesoło”;
• „Matematyczne małe co nie co”;
• „Matematyczne eksperymenty”.
Za nami już pierwsze warsztaty. Dzięki nim poznaliśmy staropolskie jednostki długości (ziarno. łokieć, stopa, dłoń, sznur), pola (hektar, ar) i objętości (baryła, kwarta, antał, beczka). Sprawdziliśmy też, ile ważą książki stojące na jednym regale w bibliotece oraz oszacowaliśmy ile by ważył 1 m3 papieru.
Do wspólnej nauki poprzez zabawę zapraszamy również rodziców. Już niedługo odbędzie się turniej sportowy „Gotowi do startu? Start!” oraz piknik „Matma nie chodzi spać”.
W ramach projektu zorganizowane zostaną następujące konkursy:
• „Matematyka w obiektywie”;
• „Matematyczne jedzonko”;
• „Matematyka w domu”.


Zapraszamy zatem młodych i trochę starszych do wspólnej nauki poprzez zabawę.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Głosujemy!!!

Zagłosuj na projekt „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak.”

Od września uczniowie klasy 7 i 8 wraz z młodszymi kolegami z klas 4 i 5 będą realizować projekt „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak.”
Nasza szkoła otrzymała na ten cel 5360zł z Fundacji mBanku w ramach programu mPotęga.
Ponadto projekt, jako jeden z najwyżej ocenionych przez KapitułęKonkursu, ma szansę zdobyć w głosowaniu internetowym Nagrodę Publiczności w postaci dodatkowych 5 tys. zł na dowolny cel związany zedukacją matematyczną. W głosowaniu weźmie udział 30 najlepiej ocenionych przez Kapitułę projektów – 15 adresowanych do uczniów klas4-6 szkół podstawowych oraz 15 adresowanych do uczniów klas 7-8 szkółpodstawowych.
Głosowanie internetowe potrwa od 15 do 28 czerwca, każdy może zagłosować na wybrane projekty mPotęga - po jednym głosie w każdej z kategorii, raz na 24 h. W jaki sposób? Wystarczy zarejestrować się na podanej stronie i raz dziennie oddać głos. Należy wybrać 1 projekt w każdej z 2 kategorii.

Link do głosowania:
https://glosowanie.mpotega.pl/

 
Podsumowanie projektu

16 grudnia 2021 r. odbyło się uroczyste podsumowanie realizacji projektu „Matematyka na tropie złota”. Zaproszono rodziców oraz kolegów z młodszych klas na telekonferencję, podczas której przybliżono przybyłym czym zajmował się zespół projektowy przez kilka ostatnich miesięcy. Zaprezentowano co udało się zrobić, ale również zaproszono gości do wspólnej zabawy z proporcjami. Był to czas ciekawej nauki i sprawił wszystkim dużo radości.

Więcej…
 
mPotęga Edycja 2021_2022

Od września do grudnia uczniowie klasy 7 i 8 będą realizować projekt „Matematyka na tropie złota” dofinansowany z programu Potęga.

   Tematem projektu będzie poznanie złotej liczby, która już od stuleci fascynowała błyskotliwe umysły matematyków, fizyków, malarzy, inżynierów, muzyków i przyrodników. Zespół będzie zajmował się znalezieniem odpowiedzi na pytania: Dlaczego ta liczba nazywana jest złotą? I czy faktycznie pokazuje, że świat jest matematyczny, a ona jest przepisem na piękno i harmonię? Co mają ze sobą wspólnego piramidy, ateński Partenon czy Wieża Eiffla? Gdzie dzisiaj wykorzystuje się zasadę złotej proporcji? Dlaczego matematyka interesuje się uprawą ananasów, kalafiora i słoneczników? A co ma do tego wszystkiego dowód osobisty, prawo jazdy i karta bankowa?

   Uczniowie zaczęli swoje działania od przeprowadzenia pomiarów wśród kolegów. Następnie przeanalizują zebrane dane z wykorzystaniem programu Excel. Będą szukać osoby z naszej szkoły, której ciało spełnia zasadę złotej proporcji (Sprawdzą kto z nas jest idealny J). Następnie zorganizują konkurs dotyczący złotego prostokąta i trójkąta. W ramach projektu odbędą się również warsztaty matematyczno-plastyczne na temat złotej proporcji. Więcej informacji o projekcie można będzie znaleźć na powstającym właśnie blogu.

Zapraszamy do wspólnej nauki i zabawy wszystkich uczniów z klas 4-8.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2


POLUB NAS :-)



Zapraszamy do używania e-podręczników

  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 7 gości 

Dzisiaj jest: Wtorek
19 Marca 2024
Imieniny obchodzą
Bogdan, Józef
Do końca roku zostało 288 dni.
Zodiak: Ryba