Start
Szkoła Podstawowa im. Janiny i Cyryla Zalewskich w Biesowicach
Z matematyka na co dzień

 

Za uczniami klasy 4 i 5 kolejny miesiąc realizacji projektu pod tytułem „Z matematyką na co dzień”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą w innowacyjny sposób odkrywać zastosowanie matematyki w codziennym życiu.
Za nimi warsztaty pt. „Matematyczne małe co nie co”. Dzięki nim poznali jednostki objętości oraz ułamki zwykłe w praktyce. Okazało się, że bez matematyki trudno jest coś ugotować czy upiec według przepisu. Im się udało i upiekli pizzę oraz matematyczne ciasteczka. Ponadto przygotowali ciasto czekoladowe i tosty.
Do nauki poprzez zabawę zaprosili również rodziców. Wspólnie z dorosłymi rozegrali turniej sportowy „Gotowi do startu? Start!”. Drużyna dzieci rywalizowała z drużyną dorosłych. Konkurencje sportowe przeplatały się z zagadkami matematycznymi. Grano w sportowe „Kółko-krzyżyk” czy w zabawę „Przejście przez Morze Czerwone”. Ponadto uczestnicy rozwiązywali rebusy, zadania matematyczne, ale i obierali ziemniaki tak, aby straty były jak najmniejsze. We wspólnej zabawie trzeba było wykazać się sprytem, ale i pomysłowością.
W ramach projektu uczniowie przygotowują się do udziału w następujących konkursach:
• „Matematyka w obiektywie”;
• „Matematyczne jedzonko”;
• „Matematyka w domu”.
Przed nami jeszcze warsztaty „Matematyczne eksperymenty” oraz Piknik „Matma nie chodzi spać”, na który już teraz zapraszamy bardzo serdecznie rodziców.
Więcej informacji o projekcie znajduje się na blogu: https://matematyka-na-co-dzien.blogspot.com/

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Październikowe odkrycia

 

Uczniowie klasy 7 i 8 wraz z młodszymi kolegami realizują projekt pod tytułem „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą stosować matematykę do badania zjawisk fizycznych oraz szukania odpowiedzi na niebanalne pytania.


W październiku zespół projektowy znalazł odpowiedzi na pytania:
• Czy Einstein by potrafił skakać ze spadochronem?
• Czy Einstein by potrafił łowić ryby?


  Na pierwszych warsztatach przygotowano prototypy spadochronu. Każdy z uczestników wykorzystał inne materiały do wykonania tego statku powietrznego. A potem sprawdzano, które pomysły były najtrafniejsze. Okazało się, że spadochron przygotowany z fartucha kucharskiego pozwolił pani Einstein najbezpieczniej wylądować po skoku z pierwszego piętra. Materiał z którego była wykonana czasza spadochronu pozwalał mu najlepiej wykorzystać opór powietrza do zmniejszenia prędkości opadania w atmosferze.
  Z kolei w czasie drugich warsztatów szukaliśmy odpowiedzi na pytania: Dlaczego ryba nie tonie? Dlaczego ciężkie statki nie toną? Chłopcy przynieśli wędki i sprzęt do wędkowania. Opowiedzieli nam o sposobach łowienia ryb. Wiemy już jaką wędką łowić ryby drapieżne, a jaką roślinożerne. Kiedy stosować spławik oraz jakie przynęty lubią ryby. Ponadto dowiedzieliśmy się co to jest gęstość czy naczynia połączone. Wiemy też co zrobić, aby ziemniak pływał w wodzie na dowolnej głębokości.
Przed nami jeszcze liczenie po japońsku oraz budowa robota, zapraszamy więc do wspólnej nauki poprzez zabawę.

 

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Szkoła Pamięta

Uczestniczyliśmy w akcji „Szkoła pamięta”. Akcja ma zasięg ogólnopolski. Można było wykonac bardzo różnorodne działania. Między innymi:

• uporządkować i odwiedzić groby osób zasłużonych i cenionych w danej społeczności;
• odwiedzić lokalne miejsca pamięci i zgłębić ich historię;
• zapalić znicze w miejscach związanych z ważnymi wydarzeniami historii lokalnej;
• posprzątać bezimienne i opuszczone groby, zorganizować zbiórkę kwiatów i zniczy, by udekorować te groby;
• odwiedzić groby zmarłych nauczycieli z danej placówki;
• wesprzeć działania organizacji opiekujących się polskimi cmentarzami i miejscami pamięci za granicą;
• zaprosić lokalnego bohatera, by podzielił się swoimi wspomnieniami;
• zorganizować wystawę upamiętniającą ważne dla danej społeczności wydarzenie;
• zorganizować wycieczkę patriotyczną.

My odwiedzliśmy nasz cmentarz w Biesowicach. Posprzątaliśmy, zapaliliśmy znicze.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
DEN

 

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
„Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”

 

W tym roku szkolnym uczniowie klasy 7 i 8 realizują projekt pod tytułem „Czy Einstein by potrafił …? Bo my tak”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą realizować ciekawe pomysły i rozwiązywać problemy w sposób twórczy.


Celem tego projektu jest zastosowanie matematyki do badania zjawisk fizycznych oraz szukanie odpowiedzi na niebanalne pytania.
We wrześniu zespół projektowy znalazł odpowiedzi na pytania:


• Czy Einstein by potrafił ugotować herbatę?
• Czy Einstein by potrafił zrobić zdjęcie?
• Czy Einstein by potrafił jeździć na rowerze?


Wspólnie z kolegami z klasy 4 i 5 wykonano doświadczenia i przeprowadzono pomiary. Dokonano obliczeń matematycznych dotyczących postawionych pytań.
Przed nami kolejne zagadki, więc zapraszamy do wspólnej nauki poprzez zabawę.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Z matematyką na co dzień

 

Od września uczniowie klasy 4 i 5 realizują projekt pod tytułem „Z matematyką na co dzień”. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku mogą w innowacyjny sposób odkrywać zastosowanie matematyki w codziennym życiu.
Uczniowie wezmą udział w warsztatach:


• „Matma w bibliotece – czyli ortografia na wesoło”;
• „Matematyczne małe co nie co”;
• „Matematyczne eksperymenty”.
Za nami już pierwsze warsztaty. Dzięki nim poznaliśmy staropolskie jednostki długości (ziarno. łokieć, stopa, dłoń, sznur), pola (hektar, ar) i objętości (baryła, kwarta, antał, beczka). Sprawdziliśmy też, ile ważą książki stojące na jednym regale w bibliotece oraz oszacowaliśmy ile by ważył 1 m3 papieru.
Do wspólnej nauki poprzez zabawę zapraszamy również rodziców. Już niedługo odbędzie się turniej sportowy „Gotowi do startu? Start!” oraz piknik „Matma nie chodzi spać”.
W ramach projektu zorganizowane zostaną następujące konkursy:
• „Matematyka w obiektywie”;
• „Matematyczne jedzonko”;
• „Matematyka w domu”.


Zapraszamy zatem młodych i trochę starszych do wspólnej nauki poprzez zabawę.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
Sprzątanie świata

W dniu 30 września przystąpiliśmy do akcji sprzątania świata.

Posprzątaliśmy teren wokół szkoły i dalej w kierunku cmentarza, boiska, lasu za boiskiem, panteonu. Na koniec spędziliśmy dobry czas przy ognisku :-)

 

ZOBACZ ZDJĘCIA

Więcej…
 
List Ministra Edukacji i Nauki

Warszawa, 1 września 2022 r.

Szanowni Państwo Dyrektorzy, Szanowni Nauczyciele i Drodzy Uczniowie,

przed nami rok szkolny 2022/2023 – czas wielu nowych możliwości, odkrywania talentów, pogłębiania pasji i spełniania życiowych ambicji. Cieszę się, że już w tej chwili widoczne są efekty naszych kluczowych projektów i przedsięwzięć rozpoczętych jeszcze w ubiegłym roku szkolnym. Przed nami kolejne wyzwania, których celem jest stwarzanie młodym ludziom jak najlepszych szans do rozwoju. Zależy nam na tym, by każde z naszych działań było odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci i młodzieży, a także na wyzwania współczesności.


Głęboko wierzę w to, że nowoczesna edukacja to klucz do przyszłego wzrostu rozwoju gospodarczego naszego kraju oraz przepustka do kariery zawodowej. Dlatego też dzięki naszemu programowi Laboratoria Przyszłości zapewniamy uczniom dostęp do innowacyjnego sprzętu. Drukarki 3D, mikrokontrolery, roboty i inne nowoczesne urządzenia znajdują się już niemalw każdej szkole podstawowej. Jestem przekonany, że jest to rzeczywiste wsparcie w budowaniu kompetencji, które pozwalają młodym ludziom na zdobycie wykształcenia na najwyższym poziomie. Laboratoria Przyszłości, czyli największa w historii polskiej edukacji inwestycja cyfrowa, objęła także szkoły niesamorządowe oraz szkoły polskie za granicą. Kontynuacją programu są Mobilne Laboratoria Przyszłości, czyli specjalnie wyposażone busy, które od września 2022 roku można będzie spotkać we wszystkich województwach. Przeszkoleni edukatorzy będą odwiedzać szkoły i prowadzić dla uczniów i nauczycieli lekcje w formule warsztatowej.


Równie wielkim zainteresowaniem, już od momentu swojej inauguracji, cieszy się program Poznaj Polskę. Dzięki niemu w ubiegłym roku szkolnym bez mała pół miliona uczniów odwiedziło miejsca ważne dla rodzimej nauki, historii czy wspólnej kultury i tożsamości narodowej. Dlatego też to przedsięwzięcie, które w wyjątkowy sposób wspiera edukację patriotyczną, będzie kontynuowane również w tym roku.
W ostatnim czasie wprowadziliśmy zmiany w podstawie programowej dla szkół ponadpodstawowych. Dotyczą one przedmiotów takich jak historia, edukacja dla bezpieczeństwa oraz wiedza o społeczeństwie, którą od 1 września na poziomie podstawowym zastąpi historiai teraźniejszość. Głównym założeniem HiT jest zaznajomienie ludzi młodych z najnowszymi wydarzeniami w kontekście dziejów Polski i świata. Nowy przedmiot ułatwi młodzieży ze szkół ponadpodstawowych poruszanie się w meandrach powojennej historii. Naszym celem jest nie tylko budzenie zainteresowania przeszłością, lecz także wyposażenie uczniów w umiejętności istotne
z punktu widzenia świadomego funkcjonowania w społeczeństwie. Bez zdolności do krytyczneji racjonalnej oceny dziejów – trudno bowiem stanowić o postawach szacunku wobec dorobku cywilizacji europejskiej.
Jednocześnie naszą ambicją jest zagwarantowanie osobom młodym wiedzy, która pozwoli im na zgłębienie tajników ekonomii, gospodarki i marketingu. W przyszłym roku szkolnym chcemy wprowadzić przedmiot biznes i zarządzanie. Jego program będzie oparty na wiedzy specjalistów z dziedziny zarządzania oraz na doświadczeniu przedsiębiorców.


Nowy rok szkolny przynosi zmiany w pragmatyce zawodowej nauczycieli w zakresie awansu zawodowego, oceny pracy oraz w niewielkim zakresie – czasu pracy nauczycieli. Ich celem jest między innymi uproszczenie i odbiurokratyzowanie systemu awansu zawodowego nauczycieli, a także zagwarantowanie uczniom i ich rodzicom możliwości konsultacji z nauczycielem.
Czekają nas również zmiany w organizacji egzaminów zewnętrznych. Termin egzaminu ósmoklasisty przesunęliśmy z kwietnia na maj i zrezygnowaliśmy z przeprowadzania egzaminu z czwartego przedmiotu obowiązkowego. W roku szkolnym 2022/2023 egzamin maturalny po raz pierwszy będą zdawać absolwenci czteroletniej szkoły ponadpodstawowej – formuła 2023. Egzamin dojrzałości będzie przeprowadzony w formie ustnej i pisemnej. W formule 2023 zrezygnowaliśmy z trzydziestoprocentowego progu zdawalności wybranego przedmiotu dodatkowego. Zatem, aby uzyskać świadectwo dojrzałości, trzeba zdać egzamin maturalny z każdego przedmiotu obowiązkowego w części ustnej i w części pisemnej, tj. otrzymać co najmniej 30 proc. punktów możliwych do uzyskania, oraz przystąpić do co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego.


W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, polskie szkoły są przygotowane do przyjęcia uczniów z Ukrainy. Wierzę, że warunki, jakie stworzyliśmy, pozwolą wszystkim uczniom bezpiecznie kontynuować naukę w naszym systemie edukacji lub w systemie nauki zdalnej prowadzonej przez placówki w Ukrainie.
Szanowni Państwo, Drodzy Nauczyciele, w swojej codziennej pracy podejmują Państwo starania na rzecz wychowania oraz kształcenia kolejnych pokoleń. Dziękuję za wzorową postawę, zaangażowanie w pracę z dziećmi i młodzieżą. Bez doskonałego przygotowania merytorycznego, jakie zapewniają Państwo swym podopiecznym, ich sukcesy edukacyjne nie byłyby możliwe. Pragnę wyrazić wdzięczność za tworzenie warunków dogodnych do zdobywania wiedzy, rozwijania potencjału, ale i budowania atmosfery sprzyjającej wzmacnianiu wspólnoty szkolnej.


Drodzy Uczniowie, czas szkolnej nauki może być niezapomnianą przygodą, okresem zacieśniania koleżeńskich relacji, a nadto – przepustką do realizacji marzeń. W nowym roku szkolnym wszystkim Uczniom życzę odwagi w odkrywaniu świata, wytrwałości w dążeniu do obranych celów, a także wielu osiągnięć.

Z wyrazami szacunku

Przemysław Czarnek
Minister Edukacji i Nauki

 
Podręczniki język mniejszości narodowej - niemiecki

 

Kl I Ich und du dla kl I Marta Kozubska, Ewa Krawczyk, Lucyna Zastąpiło książka + ćwiczenia

Kl II Ich und du dla kl II Marta Kozubska, Ewa Krawczyk, Lucyna Zastąpiło książka + ćwiczenia

Kl III Ich und du dla kl III Marta Kozubska, Ewa Krawczyk, Lucyna Zastąpiło książka + ćwiczenia

Kl IV Mach mit! - neu dla kl IV Halina Wachowska, Mieczysława Materniak książka + ćwiczenia

Kl V Mach mit! - neu dla kl V Halina Wachowska, Mieczysława Materniak książka + ćwiczenia

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 następna > ostatnia >>

Strona 6 z 8


POLUB NAS :-)



Zapraszamy do używania e-podręczników

  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator
  • JoomlaWorks Simple Image Rotator

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 16 gości 

Dzisiaj jest: Niedziela
4 Czerwca 2023
Imieniny obchodzą
Bazyliusz, Dacjan, Franciszek,
Gościmił, Karol, Karp

Do końca roku zostało 211 dni.
Zodiak: Bliźnięta