Szkoła Podstawowa im. Janiny i Cyryla Zalewskich w Biesowicach
Eksperymenty z wodą w przedszkolu |
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem!" Konfucjusz
Przedszkolaki obchodziły Międzynarodowy Dzień Matematyki (zwany też Dniem liczby Pi), działając w ramach projektu dofinansowanego przez Fundację mBanku, eksperymentując z wodą. Zaczęło się od zabaw oraz ćwiczeń związanych z mierzeniem pojemności płynów. Dzieci zapoznały się z miarą płynów. Największą radość sprawiły im jednak różnego rodzaju eksperymenty z wykorzystaniem wody. Na koniec zajęć wspólnie wykonały pracę plastyczną oraz własne butelki sensoryczne. Poprzez zabawę badawczą przedszkolaki dowiedziały się, że matematyka ma różne oblicza i wcale nie musi być nudna.
ZOBACZ ZDJĘCIA
|
Więcej…
|
|
W ramach projektu "Już smyki uczą się matematyki" wykonaliśmy pierwszy "challenge matematyczny". Polegał on na upieczeniu matematycznych ciasteczek w domu według podanego przepisu. Wyszło nam to wyśmienicie a efekty naszej pracy widoczne są na załączonych zdjęciach.
ZOBACZ ZDJĘCIA
|
Więcej…
|
W imieniu społeczności szkoły, pragnę podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w przyszłość oraz status szkoły w Biesowicach. Na podstawie pisma otrzymanego z Urzędu Miejskiego w Kępicach, potwierdzam informacje, że do przekazania szkoły stowarzyszeniu "My dla Was" w Przytocku nie dojdzie.
Jednocześnie zgodnie z naszymi deklaracjami wyrażonymi na grudniowym spotkaniu z Panią Burmistrz Magdaleną Majewską, rozpoczynamy procedurę powołania Stowarzyszenia działającego przy Szkole Podstawowej w Biesowicach. Rozumiemy trudności finansowe Gminy związane z aktualnie istniejącą siecią szkół, ciężarem finansowym i wspieraniem działań oświatowych. Celem stowarzyszenia będzie wspieranie pracy szkoły, a w konsekwencji również Gminy. Mamy też nadzieję na dobrą współpracę z władzami Gminy, zgodnie z deklaracjami jakie padły na w/w spotkaniu.
Leszek Małkiewicz |
W poszukiwaniu figur geometrycznych w otaczającym świecie |
Na kolejnych zajęciach postanowiliśmy poszukać poznanych wcześniej figur geometrycznych w naszym najbliższym otoczeniu. Najpierw obejrzeliśmy prezentację na temat występowania figur geometrycznych w życiu codziennym. Próbowaliśmy odgadnąć jakie figury kryją się w przedmiotach, które umieszczone są w naszej sali. Następnie wybraliśmy się na spacer wokół szkoły by przekonać się, że na zewnątrz jest o wiele więcej figur geometrycznych, których nie dostrzegamy na co dzień. Zabraliśmy ze sobą kartki by zaznaczyć kreskami ile ich widzieliśmy. Ciężko było zliczyć wszystkie koła, które przejeżdżały co chwilę z samochodami i rowerem oraz budynki i znaki drogowe mające kształty prostokątów i kwadratów, ale daliśmy radę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanego zadania.
ZOBACZ ZDJĘCIA
|
Więcej…
|
Kodowanie, to przekazywanie informacji, tworzenie dla odbiorcy zrozumiałego przekazu, to instrukcja, która może być zapisana na wiele sposobów. Kodowanie to rodzaj szyfru, znany nadawcy i odbiorcy. Na kolejnych zajęciach realizowanych w ramach projektu dofinansowanego przez Fundację mBanku mieliśmy okazję zapoznać się z kodowaniem. Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla nas były to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zachęcił nas do bycia uważnym i pobudził do działania. Dzięki kodowaniu uczyliśmy się rozumieć otaczający świat i zachodzące w nim zmiany.
ZOBACZ ZDJĘCIA
|
Więcej…
|
Konkurs Zima na okrągło i kwadratowo |
WYNIKI Gminnego Konkursu Matematyczno - Plastycznego „Zima na okrągło i kwadratowo” zorganizowanego w ramach projektu dofinansowanego przez Fundację mBanku „Już smyki uczą się matematyki”:
Kategoria wiekowa: 3 latki I miejsce Maciej Kałuża Przedszkole w Biesowicach II miejsce Zofia Witka -Jeżewska Przedszkole Samorządowe w Kępicach III miejsce Agata Góra Przedszkole Samorządowe w Kępicach III miejsce Aleksander Rynkiewicz Przedszkole w Biesowicach Wyróżnienie: Hanna Butkiewicz Przedszkole w Biesowicach
4 latki I miejsce Antek Krzyżanowski Przedszkole w Biesowicach II miejsce Oliwia Góra Przedszkole Samorządowe w Kępicach III miejsce Zuzanna Kubicka Przedszkole Samorządowe w Kępicach Wyróżnienie: Grzegorz Hińcza Przedszkole Samorządowe w Kępicach Marek Merda Przedszkole Samorządowe w Kępicach
5-6 latki I miejsce Maria Polakowska Przedszkole Samorządowe w Kępicach II miejsce Matylda Ciżmowska Przedszkole Samorządowe w Kępicach II miejsce Anna Zeszutek Przedszkole w Biesowicach III miejsce Aleksandra Janowicz Przedszkole w Biesowicach III miejsce Hanna Kocyła Przedszkole w Biesowicach Wyróżnienie: Amelia Kowal Przedszkole Samorządowe w Kępicach
Laureaci konkursu oraz wyróżnione dzieci otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe. Wszyscy uczestnicy otrzymają podziękowanie i upominek. Wybór był szalenie trudny, ponieważ wszystkie prace są piękne, różnorodne i pomysłowe. Wszyscy uczestnicy konkursu wykazali się inwencją twórczą i kreatywnością. Jesteśmy przekonani, że dzieci włożyły w ich wykonanie dużo serca! Serdecznie dziękujemy dzieciom , rodzicom i nauczycielom za zaangażowanie i trud włożony w przygotowanie prac konkursowych i życzymy dalszych sukcesów z matematyczno-plastyczną przygodą.
Gratulujemy!
ZOBACZ ZDJĘCIA
|
Więcej…
|
Rekrutacja do przedszkola |
Zarządzenie Nr 14/2022/2023 Burmistrza Kępic z dnia 30 stycznia 2023r. w sprawie przyjęcia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym
PLIK PDF
Wychodząc naprzeciw potrzebom rodziców pracujących, informujemy, że szkolna świetlica pracuje do godziny 16.00 |
W dniu 20.02.2023r. odbył się w naszej szkole Bal Karnawałowy zorganizowany przez Radę Rodziców. Dziękujemy wszystkim za udział w zabawie oraz pomysłowe przebrania.
Więcej na szkolnym FB |
Podczas kolejnych zajęć w ramach projektu dofinansowanego przez Fundację mBanku odpłynęliśmy w świat baśni. Poznaliśmy baśń pt. Trzy małe świnki. Była ona także wprowadzeniem nas w świat matematyki. Oprócz tego, że zapoznaliśmy się z cyfrą 3 i jej graficznym zapisem, poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytanie dlaczego zły wilk nie zdołał zdmuchnąć domku z cegły. Najpierw jednak pomalowaliśmy wspólnie trzy bohaterki omawianej baśni. Rozwijaliśmy przy tym kreatywność i współdziałanie w grupie. Następnie z drewnianych klocków budowaliśmy domek dla drugiej świnki licząc przy tym użyte do budowy klocki oraz nazywając ich kształty.
Nasze domki wydawały się bardzo solidne, ale wiedzieliśmy już z baśni, że zły wilk zniszczył domek z drewna jednym dmuchnięciem, ale jednak musiał użyć więcej siły niż przy tym słomianym. Postanowiliśmy sprawdzić za pomocą wagi, który z wykorzystanych przez świnki materiałów jest cięższy. Wcześniej poznaliśmy różne rodzaje wag oraz ich rolę w określaniu masy przedmiotów.
Teraz już potrafimy porównać ciężar dwóch przedmiotów a także odkryliśmy dlaczego wilk najlepiej poradził sobie z domkiem ze słomy a nie zdołał zdmuchnąć domku z cegły.
ZOBACZ ZDJĘCIA
|
Więcej…
|
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
|
Strona 10 z 15 |